صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد
سرخط خبرها

اشتباهات کودکانه، افتخار قهرمانی در آسا را از پرسپولیس گرفت | باخت مفت!

  • کد خبر: ۵۳۱۹۷
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
اشتباهات کودکانه، افتخار قهرمانی در آسا را از پرسپولیس گرفت | باخت مفت!
پیش از بازی فینال دیشب هم خیلی‌ها شانس پیروزی پرسپولیس و قهرمان‌شدن آن را کم می‌دانستند، اما شاید کمترکسی فکر می‌کرد سرخ‌پوشان با اشتباهات کودکانه افتخار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ باور اینکه تیمی که با چنگ و دندان و با سختی بسیار به فینال رسیده، در بازی پایانی مغلوب ۲ پنالتی بی‌دلیل شود، اندوهناک است. بعد از سال‌ها که درباره این بازی حرف زده می‌شود، شاید برای خیلی‌ها باورنکردنی خواهد بود که پرسپولیس فینال را به ۲ پنالتی کاملا بی‌مورد باخته باشد!
 
فینال سخت ۲۰۲۰ برای قرمز‌ها داشت خوب پیش می‌رفت. گل مهدی عبدی در دقیقه ۴۴ یک اتفاق خوب بود که در بهترین زمان ممکن رخ داد، اما پنالتی کودکانه و صددرصد بی‌دلیل احمد نوراللهی در آخرین ثانیه بازی، آن را خراب کرد. فقط چندثانیه صبر لازم بود تا آخرین توپ نیمه اول از دروازه پرسپولیس دور شود و این تیم با برد به رختکن برود، اما همه‌چیز ناگهان عوض شد. از بخت بد، ریباند پنالتی مهاجم برزیلی اولسان بعد از مهار توسط حامد لک جلو پای خودش افتاد تا در کمال بدشانسی، دروازه پرسپولیس باز شود.
 
۱۰ دقیقه بعد از شروع نیمه دوم، مهدی شیری دومین اشتباه مرگ‌بار این بازی را هم انجام داد و با یک خطای هند بسیار واضح و البته عجیب، کار پرسپولیس را برابر حریف قدرتمندش تمام کرد. تلاش سرخ‌ها در ادامه بازی برای فتح دروازه اولسان غیرتمندانه بود، اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، برای مغلوب‌کردن این تیم کافی نبود تا پرسپولیس آسان‌تر از ۲ سال پیش، قهرمانی در آسیا را از دست بدهد.


گل‌محمدی: انتظار خوردن این گل‌های ساده را نداشتم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت انتظار دریافت چنین گل‌های ساده‌ای را در دیدار فینال نداشته است. یحیی گل‌محمدی پس از شکست تیم پرسپولیس برابر اولسان هیوندای در کنفرانس خبری حاضر شد و گفت: ما وقتی نتیجه را واگذار کردیم که در برخی صحنه‌های تأثیرگذار گل خوردیم. از هر راهی فکر می‌کردیم که گل بخوریم، به غیر از این مواردی که اتفاق افتاد. گل‌های راحتی را به حریف تقدیم کردیم و نتوانستیم قهرمان شویم. وی افزود: واقعا ناراحتیم از این اتفاقاتی که افتاد.
 
بازیکنان با همه کاستی‌ها و کمبود‌ها و با تمام اتفاقات و مشکلات تلاش خود را کردند. از نظر من قهرمان واقعی همین بازیکنان هستند. با تمام وجودشان و با شرف بازی کردند و تا ثانیه‌های آخر جنگیدند، ولی متأسفانه اتفاقات بازی علیه ما بود. گل‌محمدی درباره این موضوع که با توجه به قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس در لیگ ایران، اکنون طرف‌داران از این تیم قهرمانی آسیا می‌خواهند هم گفت: باید خود را تقویت کنیم تا در دوره‌های بعدی بتوانیم قهرمانی را به دست آوریم.
 
باید امکانات و سازمان‌دهی بهتری داشته باشیم تا بتوانیم خود را قوی‌تر کنیم. متأسفانه باشگاه‌های ایران از لحاظ امکانات و ساختار واقعا ضعیف هستند و تیم‌های دیگر آسیا وضعیت بهتری دارند. به همین دلیل باید بیشتر کار کنیم و برای کسب قهرمانی باید زیرساخت‌های خوبی داشته باشیم و از امکانات بهتری برخوردار شویم. باید روی تیم‌های پایه کار کنیم و باید بپذیریم از لحاظ ساختاری و امکاناتی قابل مقایسه با تیم‌های دیگر آسیایی نیستیم.


رکوردزنی حسینی و عبدی

سیدجلال حسینی با حضور در فینال آسیا و مهدی عبدی با گل‌زنی در این مسابقه صاحب یک رکورد خاص شدند. کاپیتان سرخ‌ها با حضور در ترکیب پرسپولیس مقابل اولسان با عبور از خسرو حیدری، رکورددار بیشترین بازی بین بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شد. خسرو حیدری ۶۰ بازی در این رقابت‌ها انجام داده بود و کاپیتان سرخ‌ها با حضور در ترکیب امروز، به ۶۱ بازی رسید و از او عبور کرد. همچنین مهدی عبدی، مهاجم ۲۲ ساله پرسپولیس، به نخستین بازیکن تاریخ این تیم تبدیل شد که در فینال لیگ قهرمانان آسیا موفق به گل‌زنی می‌شود. پیش از این محمود کریمی و محمدرضا خلعتبری برای تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن موفق به گل‌زنی شده بودند. همچنین فرهاد مجیدی، بازیکن پیشین استقلال، با پیراهن العین امارات موفق به گل‌زنی در این رقابت شده است.


بشار رسن: به ایران برنمی‌گردم

هافبک سرخ‌پوشان پایتخت بعد از شکست برابر اولسان اعلام کرد که به ایران برنمی‌گردد و در قطر باقی خواهد ماند. بشار رسن بعد از بازی گفت: بازی سختی بود و تیم کره‌ای بسیار منظم و تاکتیکی بود. می‌خواستیم نخستین قهرمانی پرسپولیس در آسیا را به هواداران هدیه کنیم، اما متأسفانه نشد. ۲ پنالتی بد دادیم و همین باعث شکست شد. وی افزود: باید از فدراسیون قطر به‌دلیل میزبانی عالی از این رقابت‌ها در اوضاع کرونایی تشکر کنم. در این اوضاع هیچ کشوری نمی‌توانست میزبانی کند، ولی قطر به نحو احسن این کار را انجام داد. او در پایان درباره اینکه آیا در قطر باقی خواهد ماند؟ گفت: بله، به ایران برنمی‌گردم و در قطر باقی خواهم ماند.


اولسان خوشبخت با VAR

تیم فوتبال اولسان درحالی به‌عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان رسید که این قهرمانی را تا حد زیادی مدیون (VAR) است. در نیمه‌نهایی اولسان در دیدار با ویسل‌کوبه با کمک VAR به پیروزی رسید. در آن دیدار حساس، زمانی که ویسل با یک گل از اولسان پیش بود، در دقیقه۷۵ به گل دوم رسید، اما بازبینی این گل نشان داد بازیکن ویسل مرتکب خطا شده و بنابراین داور این گل را مردود اعلام کرد. گل تساوی تیم اولسان هم ابتدا با تصمیم کمک‌داور آفساید اعلام شده بود، اما بازبینی این صحنه نشان داد این گل سالم بوده است و داور سوت خود را به نشانه گل نماینده کره‌جنوبی به صدا درآورد. این اتفاق به نوع دیگری در فینال لیگ قهرمانان برای اولسان تکرار شد. هر ۲ گل اولسان از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و هر ۲ پنالتی هم با VAR حاصل شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->